×

Om de App te installeren op uw iPhone/iPad druk en vervolgens Voeg toe op Hoofdscherm.

Iedere dag zit Annie wel even achter haar computer. “Onze jongste zoon woont in de Verenigde Staten en een neef van mijn man woont in Canada,” vertelt de Hengelose. “Zelf hebben we meer dan dertig jaar in Zweden  gewoond. Daar wonen onze andere kinderen en kleinkinderen nog steeds. Via de computer hebben we veel contact met elkaar. Ook hebben we nog veel kennissen en vrienden in Zweden waarmee we regelmatig mailen. Aan Facebook doe ik niet en begin ik ook niet meer aan. We bellen natuurlijk geregeld met onze kinderen en we zien elkaar vaak, maar buiten die momenten om blijven we op de hoogte van elkaars leven dankzij de computer.”

Computerproblemen
Naast de mail, gebruikt Annie haar computer veel voor het bewerken van foto’s. Vooral foto’s van haar kinderen en (achter)kleinkinderen. Maar ook van vakanties en de natuur. De foto’s gebruikt ze weer om er verjaardagskaarten en kerstkaarten van te maken. Soms gaat er echter wel eens wat mis met de computer.
“Dan kan ik opeens de foto’s niet meer vinden. Of is een bewerkingsprogramma veranderd en verplaatst.
Tijdens het uploaden van foto’s gaat het ook wel eens mis. Als ik er zelf niet uit kom, schakel ik via De Ledenservice van Carintreggeland, De Computerman Twente, in.”

Voelt vertrouwd
Erik Lozeman is al een paar keer langs geweest. Annie hoeft maar een berichtje met haar mobiele telefoon te sturen en De Computerman Twente belt voor een afspraak. “Erik is een hele aardige jongeman, behulpzaam en legt goed uit. Hij helpt mij ook met de beveiliging van mijn computer. Het is fijn dat hij bij ons thuis komt, dan hoef ik niet met mijn computer of tablet de straat op en hoef ik ook geen cursus buitenshuis te volgen. 

"We zijn op de hoogte van elkaars leven dankzij de computer.”